Skyrim de Fallout'un yeni oyunları gibi Bethesda tarafından yapıldığı için ve onlarla aynı motoru kullandığı için insan bir bölgesel zarar diye umuyor ama maalesef yok. Yani bir düşmanı ayağınızdan ya kafasından vurmanız zarar olarak farklı bir etki yaratmıyor. Kendi karakterinize yapılan saldırılar için de aynı şey geçerli. Bedeninden herhangi bir uzvunun kopması da tutarlı bir şekilde gerçekleşmiyor zaten:
HAYIR!
Tabii ki Fallout 4, Skyrim den yıllar sonra 2015 de çıktı ama Fallout 3 2008 çıkışlıydı. Yani zamanı yavaşlatarak bölgesel zarar verebilmenizi sağlayan V.A.T.S. mekaniğini Skyrim'e de uygulayabilirlerdi ama muhtemelen birkaç yüz insanın çalıştığı firmada bile bunun için yeterli kaynakları olmamıştır. Zira MOD sistemini getirmiş olmaları bile harika olduğu için kesinlikle laf atmıyorum (: Oyun ile yapılabilecek modları keşfetmeye çalışan insanların ise Skyrim'in içinde V.A.T.S. sistemi için kullanılan temel bazı komutları bulmaları da bunun sonucu zaten. Belki sadece bu kodlarla belki de tamamen kendi çabaları ile bilmiyorum insanlar yıllar içerisinde bölgesel zarar verebilmeyi ve buna bağlı farklı etkilerin oluşmasını sağlayan modlar yaptılar.
Bulabildiğim en eskisi ve en çok kullanılmış olanı bu: Locational Damage, Ancak yapan amca güncellemeyi 3-4 sene önce bırakmış ama geldiği yere kadar baya başarılı ve detaylı bir şey haline gelmiş. Düzgün çalıştığından emin değilim, başka modlar kullanıyorsanız ve patlamasından korkuyorsanız denemeyin ama sayfasını incelemenizi tavsiye ederim.
Diğer bir mod ise: Simple Locational Damage System, İsmi pek orjinal değil tabi ama çalışma şekli biraz daha farklı. Kullanan olmuş ama mod ortamı insanları anladığım kadarıyla pek sevmemişler ayrıca bir buçuk senedir de güncellenmemiş.
Hala güncel olan ve ilkine göre daha basit olsa da düzgün çalışıyor gibi duran mod ise: Basic Location Damage, Bazı düşmanlar ve at üstünden gidenler bölgesel zarar görmekten ya da bunun çevresindeki etkilerden etkilenmiyormuş ama onlara rağmen olabilecek en iyisi gibi duruyor şu an.
Bu modlar vurduğunuz bölgeye farklı zarar vermekten başka şeyler de yapıyorlar tabii ki. Vurduğunuz yerde zırh varsa alınan zararın değişmesi, başlığın ya da kılıcın elden düşmesi, normalde tek vuruşla ölmeyen düşmanın, başlıksız kafasına tek vuruşla ölmesi gibi. Boyuna ya da baldıra gelen kılıcın sürekli kanamaya sebep olması ya da diz kapağının arkasının hep çok zarar alması da başka özellikler. Bunlar tabii kullandığınız moda göre farklılık gösteriyor, en eski olana bu şekilde fazlasıyla detay eklenmiş, sonuncu da ise isminin de gösterebileceği gibi daha basit şeyler söz konusu ama kendinize karşı olan ya da düşmanlara yapılan bölgesel zararın detaylarını istediğinizde açıp kapatabiliyorsunuz.