Karakter oluşturmak tüm RPG oyunlarının en güzel kısımlarından biridir, yani çoğu kişi için sanırım. Ancak bazen tüm oyunu etkileyen bir süreç olduğu için dikkatle yapılması gereken bir eylem olabilir. Bence Skyrim tam olarak bunlardan biri değil yani süreç dahilinde birçok değişimle önyargıları (: kırabiliyorsunuz ama bazen bana verilen statlar ortada ben böyleyim de diyebilirsiniz. Bu sebeple ilk olarak oyundaki ırkların üç temel maceracı türünden hangisine daha çok uyduğunu inceleyelim, bunlar başlangıç olarak eğilimler, oyun süresince karakterleri bambaşka yerlere çekmek sizin elinizde:
Warrior/Silahşör/Muharip: Orc, Nord, Redguard
Orc lar daha çok koruma/armor için, Nord lar iki elle kullanılan (two handed) yavaş silahlar için, Redguardlar tek elli silahlar için daha uygundur.
Mage/Büyücü/Sihirbaz: Altmer, Dunmer, Breton
Altmer genel olarak, Dunmer öldürücü hızlı büyüler için, Breton da savaşmaya yardımcı yaratık (summoning) çağırmak için daha uygundur.
Assassin/Süikastçi/Haşhaşi: Khajit, Argonian, Bosmer
Khajit daha çok gizlice adam kesme, Argonian lar hırsızlık, Bosmer ize uzaktan sinsi ok saldırıları için daha uygundur.
Imperial görebileceğiniz gibi yukarıdaki listede yok, çünkü onlar baştan halk, sıradan imparatorluk insanı sıfatıyla bulunuyorlar. Bu arkadaşların ayrı ayrı tüm değerlerini ise şu şekilde sıralayabiliriz, bazıları dediğim gibi başlangıç olarak size yardımı dokunacak özelliklerken bazıları tüm oyun süresince yararı ya da zararı olabilecek özelliklerdir, bu sebeple özellikle oyunu tekrar oynuyorsanız fazlasıyla bilgilendirici olacaklarını düşünüyorum:
Argonian
- +10 Lockpicking, +5 Restoration, Alteration, Light Armor, Sneak, Pickpocket
- Histskin : Hist gücü ile 60 saniyeliğine sağlığınızı 10 kat daha hızlı yenilemenizi sağlar.
- Resist Disease : Hastalıklara karşı %50 daha dayanıklısınız.
- Water Breathing : Su altında nefes alabilirsiniz.
Breton
- +10 Conjuration, +5 Alchemy, Illusion, Restoration, Alteration, Speech
- Dragonskin : 60 saniyeliğine düşman büyülerinin yarı magicksını emersiniz.
- Magic Resistance : Büyüye karşı %25 daha dayanıklısınız.
Dunmer (Dark Elf)
- +10 Destruction, +5 Alchemy, Illusion, Alteration, Light Armor, Sneak
- Ancestor’s Wrath : 60 saniyeliğine çok yakındaki düşmanlar saniyede 8 ateş hasarı alırlar.
- Resist Fire : Ateşe karşı %50 daha dayanıklısınız.
Altmer (High Elf)
- +10 Illusion, +5 Conjuration, Destruction, Restoration, Alteration, Enchanting
- Highborn : 60 saniyeliğine daha hızlı magick yenilenir.
- Highborn : 50 ekstra magick ile doğarsınız.
Imperial
- +10 Restoration, +5 Destruction, Enchanting, Heavy Armor, Block, One-Handed
- Voice of the Emperor : 60 saniyeliğine etraftaki insanlar sakinleşir.
- Imperial Luck : Altın bulunan yerlerde başka ırklara göre daha fazla altın bulursunuz.
Khajiit
- +10 Sneak, +5 Alchemy, One-Handed, Archery, Lockpicking, Pickpocket
- Night Eye : 60 saniyeliğine gece görüşünüz gelişir.
- Claws : Pençeleriniz 15 fazla hasar vermenizi sağlar.
Nord
- +10 Two-Handed, +5 Smithing, Block, One-Handed, Light Armor, Speech
- Battle Cry : Hedefiniz 30 saniyeliğine kaçar.
- Resist Frost: Buza karşı %50 daha dayanıklı olursunuz.
Orc (Orsimer)
- +10 Heavy Armor, +5 Enchanting, Smithing, Block, Two-Handed, One-Handed
- Berserker Rage : 60 saniyeliğine yarı hasar alırsınız ve yaptığınız hasar iki katına çıkar.
Redguard
- +10 One-Handed, +5 Destruction, Alteration, Smithing, Block, Archery
- Adrenaline Rush : Stamina 60 saniyeliğine 10 kat hızlı yenilenir.
- Resist Poison : Zehire karşı %50 daha dayanıklısınız.
Bosmer (Wood Elf)
- +10 Archery, +5 Alchemy, Light Armor, Sneak, Lockpicking, Pickpocket
- Command Animal : Bir hayvanı 60 saniyeliğine dost yapabilirsiniz.
- Resist Disease and Poison : Hastalıklara ve zehire karşı %50 daha dayanıklısınız.
Tüm bu bilgileri karakter seçme sırasında görebileceğiniz şöyle bir MOD da bulunuyor: Racial Bonus in description.