Eğer structure kullanmak istiyorsnaız -ki bunu yapı olarak adlandırabiliriz- muhtemelen sınıftan farklı olarak veritabanı içerikleri gibi sabit verileri tutacak olmanız olası, bu sebeple örnek olarak da böyle bir şey vereceğim. Mesela basketbol stadları tutan bir structure/yapı listeniz olsun. Her yapı, bir stad ismi, stad numarası ve stad kapasitesini tutacak olsun. Bunun için önce kütüphaneleri yazıyoruz, ardından structure/yapı oluşturup altına onlardan oluşan listeyi tanımlıyoruz:
#include <iostream>
using namespace std;
int boyut = 5;
struct student{
int numara;
float kapasite;
char isim[50];
} stadlar[boyut];
/* Ardindan ana fonksiyon icerisinde stad bilgilerini tek tek alan (numara kendiliginden artiyor) bir for dongusu yaziyoruz. Ardindan bu icerikleri listeleyen baska bir for dongusu. Bunlar "stadlar" listesinin boyutu kadar ilerliyorlar: */
int main(){
cout << "Stad bilgilerini giriniz: " << endl;
for(int k = 0; k < boyut; ++k){
stadlar[k].numara = k+1;
cout << "numarası:" << stadlar[k].numara << "," << endl;
cout << "kapasitesi: ";
cin >> stadlar[k].kapasite;
cout << "isim: ";
cin >> stadlar[k].isim;
cout << endl;
}
cout << "Girdiginiz icerikler: " << endl;
for(int k = 0; k < boyut; ++k){
cout << "\nnumara: " << stadlar[k].numara << endl;
cout << "kapasite: " << stadlar[k].kapasite << endl;
cout << "isim: " << stadlar[k].isim << endl;
}
return 0;
}